BARABEREH

BARABEREH


FACEBOOK "KONGKEK KONGKEK KONGKEK" PROMOSI SEKS KANAK-KANAK

Posted: 15 Sep 2014 07:50 PM PDT


Pihak SKMM perlu memantau facebook ini yang dilihat cuba mempromosikan aktiviti seks seawal usia kanak-kanak tadika lagi. Mereka yang mempunyai fikiran seperti ini sebenarnya mempunyai penyakit jiwa yang agak kronik.

Dalam masa yang sama kita perlu memantau mereka dari turut mengheret rakyat Malaysia yang lain untuk sama mengalami tekanan seks yang lebih merupakan penyakit jiwa yang tahap melampau. Mereka telah berada dalam kesesatan jiwa , moral dan agama. Sekiranya tidak dibendung akan terus menjerumus lebih ramai orang ke dalam "game" gila ciptaan mereka.

sumber:http://www.pru14.tv/

UPDATE: LUAHAN HATI WARTAWAN MURAI TERHADAP SIKAP BURUK PEMINAT SHILA AMZAH

Posted: 15 Sep 2014 01:34 PM PDT


Tindakan Shila Amzah berkongsi semula gambar keratan artikel liputan konsert sulungnya di Malaysia dengan caption yang kontroversi menimbulkan pendebatan yang hebat dikalangan peminatnya di Instagram. Ramai Shilalas menyalahkan media melayu yang kononnya tidak membuat liputan kepada kejayaan Shila Amzah dan didakwa hanya berminat pada gosip hiburan sahaja.


Caption kontroversi

Walaubagaimanapun, seorang wartawan dari Murai.com.my menjawab tuduhan liar itu dengan meluahkan apa yang terbuku dihati para rakan-rakan wartawan yang lain.


Tulisan: Ellyna Ali
( Editor In-Chief for murai.com.my & astrogempak.com.my)


Jangan kurang ajar. Itu nasihat aku pada peminat Shila Amzah yang tidak menggunakan akal fikiran dan tahu nak menembak wartawan hiburan secara membabi buta. Sejak dari pagi tadi aku berdiam diri. Tak mahu berkata-kata sebab aku malas nak layan statement-statement cap ayam - bak kata Dato' Ramli MS. Tapi, akhirnya aku terpaksa voice out. Now listen here to those yang fanatics towards Shila Amzah. Before i continue further, lemme tell u something, yang saya sangat-sangat adore Shila Amzah. But, in this case, i have to put aside my adoration towards her. Why? Becoz saya tak boleh terima kenyataan yang mengatakan media Melayu tidak support Shila Amzah. That is bullshit!! Big time bullshit okay. Sejak dia masuk Asian Wave sampai lah sekarang ini, MURAI sering membawakan kisah-kisah Shila Amzah dari China. Bila cerita dia panas, baru media mainstream (akhbar-akhbar) pulak ikuti sama siarkan. So where THE HELL yang datangnya pihak media MELAYU, dikatakan TIDAK SUPPORT Shila Amzah.

Secondly, korang tanya kenapa perlu media diundang ke konsert baru nak datang? Seriously korang tanya soalan nih? Kata wartawan hiburan nih tak bijak, rupanya ada jugak soalan yang dungu macam nih yg datang daripada korang sendiri. Okey dengar sini. Konsert kalau nak datang bukan sesuka hati MAK NENEK ya. Kena ada undangan. Sbb ia melibatkan seat. Kalau wartawan hiburan datang redah dan tak boleh masuk, korang jugak yang label kitaorang sebagai wartawan hiburan yang TAK RESPECT artis dan respect organizer. Lepas tu korang hencap pulak, dah orang tak jemput, terhegeh2 nak datangkan. lepas tuduh kitaorang tak tahu malu, tak faham bahasa.

So, korang nampak tak dilema kitaorang yang korang pandang hina sangat nih. Korang nampak tak? korang tahu susah payah kitaorang? korang tahu dugaan dan cabaran yang kitaorang kena lalui? Korang tahu kepayahan kitaorang dalam bekerja? U guys know that?

Macam nilah untuk orang luar yang pandai sangat tu. Why not korang yang jadik wartawan hiburan. Aku sanggup kasi korang try jadi reporter kat MURAI ni. Aku nak tengok cerdik mana korang nih. Jangan pandai cakap saja. Jangan pandai tuduh saja dan jangan pandai sembur saja. If u guys dont know how we do our work, lebih baik DIAM. Just let us do our WORK. Or else cuba BELAJAR cara kami bekerja. Then u guys will know kenapa kita react certains ways. Why kita bekerja cara macam ni dan bukan cara macam tu. U guys are all bijak pandai. So, kenapa nak jadi orang dungu, jump into conclusion and terus buat andaian. Korang bijakkan... amik sehari 2 and try to spent ur time with us. Baru korang akan tahu susah senang. Baru korang akan tahu tinggi langit dengan bumi.

For the first time ever, aku terpaksa BACK UP my other fellow journalists. Bukan sebab aku sayang diaorang. Tapi, sebab korang terlalu kurang ajar and cakap guna lutut di kaki dan bukan otak di kepala. Listen ya... not all Malay entertainment journalist are stupid and some of us still have etiquette while working.
Facebook Ellyna Ali


Lagi kecaman diterima


Konsert Shila Amzah 13 September baru-baru ini

SHILA AMZAH SINDIR MEDIA TEMPATAN

Posted: 15 Sep 2014 07:10 AM PDT

 

Shila Amzah kini membuat "Repost" untuk berterima kasih kepada mereka yang hadir ke konsert mega beliau yang berlangsung di Kuala Lumpur baru-baru ini. Bagaimanapun pada pertengahan kata-kata beliau seakan-akan menyokong kenyataan bahawa sebahagian besar media berbahasa Melayu tidak memberti sokongan kepadanya dalam menjayakan konsert tersebut.

Namun kata-kata tersebut bukanlah dari jarinya sendiri tetapi tindakannya "repost" kenyataan tersebut secara tidak langsung menunjukkan yang dia bersetuju dengan kata-kata oleh admin shilaamzah_photography ini.

Hai, takkanlah Shila dah lupa segala sokongan, publisiti dan promosi yang telah diberikan media berbahasa Melayu terhadapnya sebelum ini?


Mentang-mentang dah jadi satu nama besar di China serta mencipta fenomena yang tersendiri terus lupa daratan dengan asal-usulnya satu ketika dulu ketika mahu mencipta nama dalam industri seni tempatan.

Takklah dia sudah lupa akan jasa-kasa serta sokongan, promosi, dan publisiti yang telah diberikan oleh media berbahasa Melayu terhadapnya sebelum ini bukan?

Menurut sumber Gua, bukan media berbahasa Melayu tidak mahu membuat liputan, tetapi memang tidak ada langsung jemputan daripada pihak Shila mahupun pihak pengurusannya sendiri yang dilayangkan buat media-media tersebut.

Sudahnya tidak dijemput takkan la media terhegeh-hegeh untuk membuat liputan.

Bagaimanapun penulis amat mengharapkan yang Shila dapat muhasabah diri dan menarik kata-kata tersebut. Mungkin juga terdapat kesilapan pada pihak media yang mungkin terlepas pandang terhadap konsert tersebut. Wallahualam, -SiakapKeli.com

GAMBAR FASHA SANDHA TERKINI DENGAN BABY BUMP JELAS KELIHATAN (10 GAMBAR)

Posted: 15 Sep 2014 06:45 AM PDT


Wah~~ Makin berseri-seri dan makin membesar perut Fasha Sandha. Comel sangat-sangat. Sekali tengok pun dah tau ini mesti 'baby girl'. Tak sabar rasanya nak menunggu kelahiran anak kedua Fasha Sandha hasil perkawhinannya dengan Jejai ini. Mesti comel macam emaknya jugak.




Semoga segalanya selamat sehingga hari kelahiran kelak. Semoga dipermudahkan ketika kelahiran bayi kedua ini. Sama-samalah kita doakan. -BeautifulNara













ZAHIDA RAFIK BELI RUMAH JUTAAN RINGGIT DI LONDON (10 GAMBAR)

Posted: 15 Sep 2014 01:25 AM PDT

m

November tahun lalu, Zahida Rafik telah membuat pengakuan bakal mengakhiri zaman gadisnya pada tahun 2014 dengan seorang ahli perniagaan yang telah dikenali selama 8 tahun. Walaupun tahun 2014 sudah pun tiba ke bulan September, masih tiada lagi ura-ura mengenai perkahwinan yang dirancang. Adakah Zahida Rafik sudah putus dengan kekasih hati? Atau majlis tersebut bakal diadakan pada hujung tahun ini?

Tambah menarik apabila membaca BiPop semalam, Zahida Rafik dikatakan telah membeli sebuah rumah di tengah kota London berdekatan dengan Oxford Street. Harga rumah yang dibeli didakwa mencecah jutaan ringgit kerana kedudukan Oxford Street yang merupakan syurga membeli-belah.


Seperti yang kita ketahui, Zahida Rafik telah lama berkecimpung dalam bidang perniagaan. Jadi tak mustahil untuk Zahida membeli rumah yang diinginkan. Ala lagi pun rumah kan aset. Simpan lama-lama nanti naik lagi harga. Pelaburan jangka masa panjang tue. Menariknya lagi Zahida juga dikatakan telah mempunyai sebuah rumah banglo 3 tingkat di The Valley, Taman Bukit Indah, Ampang. Fuh~~~


Semoga kejayaan Zahida Rafik ini akan menjadi pembakar semangat buat kita semua. Tahniah diucapkan kepada Zahida sekiranya desas-desus ini benar. BeautifulNara



IZARA AISHAH JALIN HUBUNGAN DENGAN ADIK TIRI SITI NURHALIZA ?

Posted: 14 Sep 2014 09:35 PM PDT


Jika anda tidak tahu, Izara Aishah baru-baru ini telah memaklumkan yang dirinya kini sudah solo. Tiada lagi kekasih yang bertakhta di hatinya. Cintanya kini kembali untuk dimiliki. Selepas pengumuman tersebut, tup-tup nama Adib Khalid, anak tiri Siti Nurhaliza dikaitkan dengan pelakon comel tersebut. Namun Izara telah menafikan desas-desus yang bertiup kencang ketika itu dan menyatakan Adib hanya kawan lamanya.

Namun desas-desus itu kembali bertiup kencang apabila gambar di bawah ini tersebar di media sosial. Izara dan Adib kelihatan amat mesra sekali. Kalau tak tahu, mesti dah ingat pasangan kekasih dah. Kalau betul kekasih pun apa salahnya kan? Dua-dua pun nampak sama cantik sama padan. Tak gitu?


Tak sabar menanti penjelasan daripada Izara atau Adib mengenai hal ini. Mungkin mereka akan katakan yang hubungan mereka tidak lebih daripada 'teman biasa'. Hmmm. Sama-samalah kita nantikan.

"APA SALAHNYA SAYA MANJA DENGAN TUNANG ?" - ERIN MALEK

Posted: 14 Sep 2014 09:28 PM PDT


Erin Malek dan tunangnya, Farriz Fauzy telah didakwa berkelakuan 'manja' tahap tinggi sehingga menyebabkan orang ramai tidak selesa melihat kelakuan mereka di Matta Fair baru-baru ini. Malah apabila ditegur Erin Malek dikatakan buat tidak tahu dan bersikap lebih romantik selepas itu. Hmmmmm. Untuk makluman, Erin dan kekasih akan bergelar suami isteri pada 10 Oktober ini selepas mengikat tali pertunangan pada 21 Jun lalu.

Seperti yang kita maklum, orang kat Matta Fair memang penuh sampai nak jalan pun tak boleh. Mungkin suasana yang sesak menyebabkan Erin dan tunang lebih rapat. Iyerlah, takut hilang. Nak cakap pun kenalah dekat-dekat sebab bising dengan bunyi sekeliling. Kata Erin:-

Kami seperti pasangan bercinta yang lain sahaja, cuma mungkin mereka bukan selebriti jadi tidak diberi perhatian, lagipun apa salahnya saya manja dengan tunang saya. Bila dah dekat-dekat dengan tarikh kahwin ini ada-ada sahaja cerita buruk yang keluar dan saya anggap ia dugaan sahaja.

Mana mungkin saya buat tidak tahu sahaja kepada orang yang menegur saya, terutama orang yang saya kenal. Mungkin saya tidak dengar ketika itu. Situasi di Matta Fair tempoh hari terlalu ramai orang, sehingga hendak jalan pun susah.

Saya sudah tahu akan ada cerita-cerita seperti ini, jadi saya awal-awal saya dan Farriz sudah bersedia tentang perkara-perkara buruk yang bakal kami hadapi. Saya tidak mahu ambil peduli sangat kerana tidak mahu ia akan memberi tekanan kepada kami banyak lagi yang perlu diuruskan


Hmmmmm. Biasalah tue kalau dah nama selebriti memang semua orang akan pandang. Buat apa pun akan diperhatikan. Salah sikit pasti kena bambu. Asalkan perlakuan Erin dan tunang tidak salah dari sisi agama sudahlah. Nanti lepas kahwin diharap teruskan kekal manja sebegini. Barulah orang lain tak boleh nak cakap apa-apa. Tak gitu? Sumber Mstar Online.

0 Comment "BARABEREH"

Post a Comment