BARABEREH

BARABEREH


AIDIL ZAFUAN TIDAK SETUJU DENGAN TUNTUTAN MUTAAH RM300,000

Posted: 11 Sep 2014 07:10 PM PDT


Pemain bola sepak negara, Aidil Zafuan Abdul Razak tidak bersetuju dengan nilai tuntutan mutaah RM300,000 yang dipohon oleh bekas isterinya, Rita Rudaini. Aidil Zafuan menerusi peguam beliau Rushdan Sujak Rafie memfailkan pembelaannya di hadapan Timbalan Pendaftar Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, Atrasina Mohd Zahrullail semalam.

Rushdan berkata anak guamnya memberikan alasan nilai mutaah yang dipohon oleh Rita Rudaini adalah melampaui jumlah sepatutnya.

"Anak guam saya tidak bersetuju dengan nilai yang dituntut oleh bekas isterinya," katanya kepada wartawan Sinar Harian di luar mahkamah.

Menurutnya, kegagalan Aidil Zafuan hadir ke mahkamah pada tarikh yang lalu adalah kesuntukan masa selain perlu menyertai perlawanan bola sepak.

"Saman diterima oleh Aidil Zafuan adalah singkat sebelum kes ini disebut, dia juga tidak sempat untuk membuat lantikan peguam. Pada kali ini dia juga tidak hadir atas alasan menyertai pasukan kebangsaan untuk perlawanan persahabatan di China sebelum menyertai Sukan Asia,"katanya.

Mahkamah menetapkan 9 Oktober sebagai sebutan semula kes tersebut. Sebelum ini, Rita Rudaini yang juga seorang pelakon terkenal memfailkan tuntutan tersebut pada 7 Julai lalu.-ROTIKAYA

GARA-GARA TERSALAH LETAK KERETA, WANITA DIBELASAH TERUK (VIDEO)

Posted: 11 Sep 2014 01:52 PM PDT


Hanya kerana tersilap parkir di tempat orang lain, seorang wanita dibelasah teruk oleh dua orang lelaki yang naik hantu di tempat letak kereta.

Mangsa ditampar berkali-kali oleh salah seorang lelaki itu. Manakala rakannya pula bertindak menendang mangsa tanpa sedikit pun perasaan belas kasihan.

Telefon bimbit mangsa juga dilempar sampai pecah selain dari keretanya turut 'dibelasah' oleh dua lelaki berkenaan.

Difahamkan, kedua-dua lelaki dayus itu tidak berpuas hati kerana mangsa tersilap parkir di petak yang telah dibayar oleh mereka.

Bagaimanapun, kejadian itu disaksikan oleh seorang lelaki yang hanya tercongok berdekatan tempat kejadian tanpa berbuat apa-apa untuk membantu wanita berkenaan.

UPDATE: PERSEMBAHAN MERAIKAN TENTERA YANG TERLAMPAU TERSEBAR (VIDEO)

Posted: 11 Sep 2014 04:18 AM PDT



Tentera Udara Diraja Thailand akan mengambil tindakan tatatertib terhadap pegawainya yang didapati terbabit dengan persembahan wanita bogeI dalam satu persembahan di kelab tentera.

Menurut laporan Bangkok Post, Jurucakap Tentera Udara, Marsyal Monthol Satchukorn mengesahkan lelaki yang berpakaian seragam tentera dalam klip video yang dimuat naik di internet dikenal pasti anggotanya.

Klip video yang bertajuk `Penyanyi bogeI meraikan tentera' mula tersebar di internet pada minggu lalu dan telah mendapat kritikan hebat daripada pelayar media sosial.

Dalam pada itu, Monthol berkata para pegawai yang terbabit dalam klip video itu telah melanggar peraturan mengenai penggunaan kemudahan premis kerajaan.

Bagi menyiasat perkara berkenaan satu jawatankuasa khas turut ditubuhkan.

Jelasnya, anggota yang terbabit perlu dihukum kerana telah melanggar disiplin tentera kerana berbuat demikian dengan berpakaian seragam tentera. -TheRakyatpost

GAMBAR PRA-PERKAHWINAN NELYDIA SENROSE & QI RAZALI (5 GAMBAR)

Posted: 11 Sep 2014 04:08 AM PDT


Ini merupakan foto pasangan kekasih ini ala-ala pre wedding yang telahpun tersebar di laman sosial.

Gambar ini sebenarnya merupakan foto untuk majalah perkahwinan yang berjudul Inspirasi Perkahwinan.

Pasangan kekasih ini menjadi muka depan dan juga model untuk majalah ini bagi keluaran Oktober.

Ini info sesi fotografi ini:

SELEBRITI : NELYDIA SENROSE & QI RAZALI
FOTO: KAMARUL HASRAIN @ CIKAM
SOLEKAN : NUEX ROSLI
DANDANAN RAMBUT : SYUK QADIR
BUSANA : SYAHRIR NURDIN & MIMPI KITA
DEKORASI: MIELY DAZZLE
BUNGA TANGAN: FLORA BY SHAYRA

Jom layan gambar Nelydia Senrose & Qi Razali:

 





ABBY ABADI RESPON GOSIP HUBUNGAN DENGAN USTAZ

Posted: 11 Sep 2014 03:58 AM PDT



KUALA LUMPUR - Bekas ahli kumpulan Elite, Abby Abadi mengakui tidak mempunyai apa-apa ikatan dengan seorang lelaki yang dikenali sebagai Ustaz Khairul.

Menerusi laman Instagram miliknya, dia menjelaskan situasi sebenar hubungannya dengan lelaki yang juga guru mengaji kepada tiga anaknya.

Dalam kapsyen yang tulis bersama gambar yang dimuatnaik, Abby mendefinisikan status hubungannya dengan lelaki itu sebagai 'sama-samar'.

"Ustaz kami, empat tahun kami kenal, bukan teman lelaki baru mama, kami baik sangat-sangat. Kategori apa, samar-samar, Jangan bersangka-sangka, berdosa. Doakan yang baik-baik sahaja.

"Tak berani saya nak cakap tidak berjodoh dengan dia sebab kalau tiba-tiba sampai jodoh nanti, dituduh menipu pula, tapi sejujurnya buat masa sekarang tidak ada apa-apa perancangan. Doakan yang baik-baik sahaja," tulisnya.

Dalam pada itu, menerusi gambar yang berlainan, Abby juga menjelaskan hubungannya bersama lelaki itu yang telah lama dikenalinya.

"Bukan hanya anak-anak tetapi mama pun telah belajar mengaji dengan ustaz ini daripada zaman sebelum berubah," jelasnya.

SARIMAH IBRAHIM BAKAL BERTUNANG DENGAN TUNKU NADZIMUDDIN, TAHNIAH !

Posted: 11 Sep 2014 01:37 AM PDT


Setelah menyulam cinta hampir 9 bulan, akhirnya percintaan Sarimah Ibrahim, 36 tahun dan Tunku Nadzimuddin Tunku Mudzaffar, 42 tahun akan maju selangkah lagi September ini. Mereka berdua bakal mengikat tali pertunangan di salah sebuah hotel di Kuala Lumpur pada tarikh 27 September. Untuk makluman, Tunku Nadzimuddin adalah cucu kepada Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan yang ke-10.

Berkata kepada H!Live, Sarimah Ibrahim memaklumkan yang majlis pertunangan mereka akan mengikuti adat istiadat dan budaya keluarga kedua-dua belah pihak. Kata Sarimah:-

Dia lain dari kawan-kawan yang saya pernah kenal sebelum ini. Dari segi budi bicara, cara, penampilan dan pemikirannya. Itu semua penting untuk saya. Cuma dia yang berani untuk bersama saya dan seorang yang sangat penyabar dengan kerenah saya.

Persiapan sudah banyak dibuat dan kami telah pun banyak buat perbincangan. Penting untuk kami untuk mengikut adat istiadat dan budaya dari kedua-dua belah keluarga agar majlis ini menjadi selesa.

Hanya doa yang diharapkan kepada para peminat agar segalanya berjalan lancar antara mereka berdua. Seperti sedia maklum, ini adalah perkahwinan kali kedua buat kami berdua. Jadi kami berharap perkahwinan ini adalah yang kali terakhir.

Semoga segala persiapan dan perancangan akan berjalan lancar buat Sarimah dan Tunku Nadzimuddin yang lebih dikenali dengan nama Jamie. Sama-samalah kita doakan agar pertunangan mereka akan berakhir dengan perkahwinan yang kekal abadi sehingga ke akhir hayat. Amin. -BeautifulNara

KANTOI, AKSI TERLAMPAU TENTERA TERSEBAR

Posted: 11 Sep 2014 12:02 AM PDT


BANGKOK - Tentera Udara Diraja Thailand akan mengambil tindakan tatatertib terhadap pegawainya yang didapati terbabit dengan persembahan wanita bogel dalam satu persembahan di kelab tentera.

Menurut laporan Bangkok Post, Jurucakap Tentera Udara, Marsyal Monthol Satchukorn mengesahkan lelaki yang berpakaian seragam tentera dalam klip video yang dimuat naik di internet dikenal pasti anggotanya.


Klip video yang bertajuk `Penyanyi bogel meraikan tentera' mula tersebar di internet pada minggu lalu dan telah mendapat kritikan hebat daripada pelayar media sosial.

Dalam pada itu, Monthol berkata para pegawai yang terbabit dalam klip video itu telah melanggar peraturan mengenai penggunaan kemudahan premis kerajaan. Bagi menyiasat perkara berkenaan satu jawatankuasa khas turut ditubuhkan.

Jelasnya, anggota yang terbabit perlu dihukum kerana telah melanggar disiplin tentera kerana berbuat demikian dengan berpakaian seragam tentera, lapor The Rakayat Post.

AUNTIE "SOUND" REMAJA PAKAI BAJU SEKSI DI KHALAYAK RAMAI (VIDEO)

Posted: 10 Sep 2014 11:15 PM PDT


Bayangkan di tengah-tengah kompleks beli belah auntie ini menengking remaja tersebut menyuruhnya memakai baju yang elok sikit lain kali, siap dengan tambahan "you shit"! di hujung nasihat menandakan darahnya dah terlalu mendidih.

Mungkin sebab bengang campur malu, remaja yang ditegur bertindak merakam perlakuan ini hingga auntie tersebut semakin naik angin dan menyuruhnya ambil gambar diri sendiri.

KRONOLOGI KES PEMANDU AMBULANS ROGOL JURURAWAT HOSPITAL MERSING

Posted: 10 Sep 2014 09:52 PM PDT



Mersing Rpt: 4222/14.

Pada 04/09/14 jam lebih kurang 0045 hrs semasa pengadu bertolak dari Hospital Sultan Ismail dan berada dlm perjalanan pulang ke Hospital Mersing, pengadu duduk bahagian tempat duduk belakang dan seorang lagi pembantu bernama Hamizan duduk di tempat duduk hadapan bersama pemandu ambulans bernama Zailani.

Sampai sahaja di Hospital Mersing, Hamizan pun terus masuk ke dalam wad kecemasan manakala pengadu pula mengemaskan barang utk di bawa turun dari ambulans.

Sudah menjadi prosedur di mana pemandu ambulans akan meminta pengadu utk tandatangan buku penggunaan ambulans. Zailani menyuruh pengadu duduk di depan utk tandatangan buku penggunaan ambulans. Pengadu kata sekejap lagi kerana pengadu nak kemas brg lagi. Pengadu kemudian tandatangan dan mengemas semula brg tetapi Zailani suruh pengadu biarkan sahaja dan Zailani menawarkan utk menghantar pengadu ke wad 4. Pengadu tolak pelawaan Zailani dan meneruskan mengemas brg. Kerana terlalu penat,pengadu terlelap dlm ambulans dan apabila terjaga pengadu dapati ambulans telah berada di belakang asrama hospital.

Pengadu cuba buka pintu ambulans tetapi pintu dlm keadaan berkunci. Keadaan yg gelap menyukarkan pengadu mencari sesuatu utk membuka pintu ambulans. Tanpa pengadu sedari Zailani telah berada di belakang pengadu dan Zailani terus #meme-luk pengadu dan #menci-um mulut pengadu.

Zailani terus baringkan pengadu dan menyelak baju pengadu dan #menghi-sap buah dada pengadu. Zailani cuba membuka seluar pengadu dan berlaku pergelutan dan akhirnya Zailani berjaya membuka seluar pengadu dan #menji-lat #kema-luan pengadu.

Zailani kemudian membuka seluar dan memasukkan #kema-luannya ke dalam #kema-luan pengadu. Lebih kurang 2 kali Zailani #henjut, Zailani #meman-cutkan air #ma-ni di atas perut pengadu.

Butir-butir rampasan:

1. Barang: 1 helai Seluar panjang kerja warna coklat.
Tempat dijumpai: dalam bilik rumah No. 18 Berek Hospital Mersing.

2. Barang: 1 helai seluar dalam warna maroon jenama Alain Delon.

3. Barang: 1 helai jaket warna hitam tertera nama "Zailani"
Tempat dijumpai: dlm bilik pemandu ambulans Hospital Mersing.

4. Barang: 1 helai baju t-shirt berwarna kuning.
Tempat dijumpai: dlm bilik pemandu Hospital Mersing.

SUMBER: MYMEDIAHUB

0 Comment "BARABEREH"

Post a Comment