BARABEREH

BARABEREH


"SAYA INGIN MENJADI IKON FESYEN UNTUK WANITA BERHIJAB" - ZIANA ZAIN

Posted: 23 Aug 2014 09:07 PM PDT

Penyanyi terkenal, Ziana Zain memang kelihatan lebih anggun dan menawan sejak berhijab beberapa bulan lalu selepas mendapat hidayah dari teguran anak sulungnya, Muhammad Aiman, 14 selang sebulan sebelumnya.

Meskipun sudah bertudung namun beliau tetap tidak kalah untuk bergaya. Buktinya, kakak kepada Anuar Zain itu tampil dengan busana berkonsep ringkas dan sederhana yang agak ketat dan sedikit menjolok mata. Kini, Ziana mendapat gelaran Jennifer Lopez Malaysia.


7 GAMBAR ALA SAILORMOON STACY DI MAJLIS HARI JADI

Posted: 23 Aug 2014 09:04 PM PDT


Sambutan hari jadi telah diadakan sempena birthday Stacy yang dianjurkan oleh Team SGS (sangat gila Stacy).

Sambutan ini memang gila-gila dan amat meriah dengan ramai hadir memakai cosplay dari pelbagai watak anime.

Stacy tidak kurang menonjol dan mengejutkan peminatnya dengan memakai costume cosplay seperti Hatsune Miku. Hatsune Miku adalah vokaloid karektor yang dicipta oleh Crypton Future Media.

Jom lihat pakaian Stacy yang comel ini: -HotLipsCorner







DRAMA TEBUSAN JADI INSIDEN MEMALUKAN

Posted: 23 Aug 2014 07:08 PM PDT



CHONGQING – CHINA. Keadaan panik ketika Gong Tseng, 30, menjadikan sepupunya Cui Meng, 29, sebagai tebusan dengan pisau di leher bertukar menjadi insiden memalukan kepada dirinya apabila penonton menjerit menyuruhnya bunuh diri selepas dia melepaskan tebusan dan meletakkan pisau dileher sendiri.

Menurut Mail Online, Tseng menjadikan Meng tebusan selepas berlaku pertikaian keluarga di bandar Chongqing, di selatan China. selepas dua jam, polis berjaya memujuknya melepaskan mangsa.

Namun, tindakan Tseng mengalihkan pisau ke lehernya sendiri mengundang ejekan daripada orang ramai yang mengatakan mereka telah penat menunggu dan hanya mahu melihat drama itu berakhir.

Difahamkan, Meng dilihat membuat panggilan telefon ketika menjadi tebusan dan dipercayai menelefon datuknya untuk membantu memujuk Tseng melepaskan dirinya. Tseng akhirnya mengalah dan meletakkan senjata sebelum ditahan pihak polis, lapor Sinar Harian.

GUNA TAYAR & RIM KANGKANG SAMAN RM300

Posted: 23 Aug 2014 06:39 PM PDT



Jabatan pengangkutan jalan Malaysia sedang memburu pesalah kereta yang memakai rim dan tayar kangkang. Tayar kangkang adalah tayar yang sengaja disengetkan dan saman JPJ menanti jika ditangkap. RM300 akan dikenakan kepads pemilik kereta tayar kangkang.

Penggunaan tayar kangkang adalah sangat bahaya kerana luas permukaan tayar yang menyentuh jalan sangat sedikit. Ini mengurangkan cengkaman sekaligus mengurangkan kecekapan membrek dan kereta mudah hilang kawalan.

Sukar difahami, kenapa masih ramai yang terikut dengan trend tidak selamat dan pelik ini. Kebanyakan model seperti Perodua Alza, Myvi dan Viva dilihat melakukan modifikasi berbahaya ini.

Nota Kaki: Sengaja JPJ biarkan pemilik kereta guna tayar kangkang untuk melihat berapa ramai pemandu bangang yang ada di Malaysia. Haha!

UPDATE SELFIE MH17: "ANAK MELAYU JANGAN DIHINA.......CILAKA BADAN BANG" - SHARNAAZ UNTUK AZWAN ALI

Posted: 23 Aug 2014 05:29 PM PDT




Kuala Lumpur – Pelakon Sharnaaz Ahmad menyelar tindakan Azwan Ali yang melakukan 'selfie' ketika orang lain berkabung menyambut kepulangan jenazah MH17.

Menerusi laman Twitter dan Instagram, kedua mereka bercanggah pendapat berhubung perkara itu.

Terbaharu Sharnaaz sekali lagi bertindak memuatnaik paparan skrin status milik Azwan Ali di Twitter yang tidak berpuas hati dengan kenyataan sesetengah pihak yang kurang senang dengan aksinya.

Malah dia juga menulis mengenai cara maklum balas Azwan yang mengguris hati orang Melayu.

Tanpa berselindung pelakon 'Bukan Kerana Aku Tak Cinta' ini mengutuk kenyataan Azwan Ali yang kerana tidak menghormati bangsa Melayu.

"Salam, khas buat abang Azwan Ali.

"Anak Melayu jangan diusik dengan perkataan menghina abang, celaka badan abang.

"Abang nak maki saya tak kisah sebab abang lagi tua daripada saya, saya dah tiada hormat pada abang, saya doakan abang yang baik-baik, tiada niat aibkan abang.

"Tetapi, kalau Melayu abang jentik, berwaspadalah sebab sekelilingmu adalah orang Melayu.

"Bukan tidak mahu tegur secara senyap sebab cara senyap juga akan bertukar cara tidak senyap bila di tangan Azwan.

"Ini bukan soal jantina, aib, peribadi tetapi ini soala bangsa Melayu yang dipijak kedaulatan. Mohon maaf kepada Melayu sebelum terlambat abang" tulisnya -SUARATV

CERITA SEBELUM INI: ISU SELFIE MH17, AZWAN ALI GELAR SHARNAAZ ARTIS SANGKAK MURAHAN, LEVEL LUBANG JAMBAN

MARAH ALAT SULIT DIRAKAM

Posted: 23 Aug 2014 05:14 AM PDT



New York – Sanggup menyertai program realiti 'Dating Naked' iaitu sebuah rancangan berdating sambil bogel, namun kemudian menyaman penerbit rancangan kerana didakwa melepaskan adegan bergusti hingga menampakkan alat sulitnya.

Itu yang berlaku kepada salah seorang peserta program tidak bermaruah itu, Jessi Ninewitz, yang marahkan penerbit dan mendakwa penerbit rancangan itu, Viacom telah memanupulasi dan mempergunakannya hinggakan gambar alat sulitnya terlepas untuk tayangan.

Dia mendakwa penerbit berjanji akan mengaburkan alat sulitnya dalam adegan bergusti, tetapi dia tidak kisah berbogel dalam program itu.

Dalam adegan itu, Jessi dan pasangannya sedang bermain baling bola dalam keadaan bogel dan kedua-duanya kemudian bergusti di atas pasir di pantai.

Bahagian belakang punggungnya betul-betul mengadap kamera ketika aksi gusti itu dirakamkan. Jelasnya, selepas sahaja adegan itu disiarkan di TV, dia mendapat banyak komen malah ada gambar itu dimuat naik dalam media sosial.

Selepas rakaman itu tersebar, Jessi berkata, lelaki yang berpacaran dengannya tidak lagi menghubunginya. Dia kini menuntut saman sebanyak $10 juta dolar, lapor Mynewshub.

VIDEO ISTERI SERANG PEREMPUAN SIMPANAN SUAMI TERSEBAR !

Posted: 23 Aug 2014 05:04 AM PDT


SEORANG isteri menyerang teman wanita suaminya di Singapura baru-baru ini. Pergaduhan besar itu berlaku kerana si suami dikatakan sudah empat tahun menjalinkan asmara dengan wanita rakyat China terbabit tanpa pengetahuannya.

Lebih menyakitkan hati, perempuan warga China itu dikatakan telah berjaya memujuk lelaki itu untuk menyerahkan segala wang simpanan dan hartanya untuk keluarga wanita tersebut di negara komunis itu, menurut sumber Mynewshub.

VIDEO PASANGAN BERSELFIE HAMPIR DISAMBAR KILAT !

Posted: 23 Aug 2014 04:59 AM PDT

10 GAMBAR SKODENG KIM KIM KARDASHIAN DI KOLAM RENANG

Posted: 23 Aug 2014 04:39 AM PDT

PESAWAT MAS MH70 KE TOKYO BERPATAH BALIK AKIBAT MASALAH KESELAMATAN

Posted: 23 Aug 2014 04:27 AM PDT



Satu pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH70 yang dalam perjalanan ke Tokyo terpaksa berpatah balik ke Kuala Lumpur pagi ini disebabkan satu masalah keselamatan yang ditemui semasa dalam penerbangan.

Perkara itu diumumkan oleh juruterbang kira-kira 50 minit selepas perlepasan, kata seorang penumpang pesawat tersebut ketika dihubungi Malaysiakini.

Pesawat itu yang menuju ke lapangan terbang Narita, Tokyo itu berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada jam 10.50.

Selepas mendarat, penumpang diberitahu bahawa mereka akan berlepas ke Tokyo pada jam 1.15 petang dengan menggunakan pesawat lain.

"Skrin radar (paparan laluan penerbangan di tempat duduk penumpang) menunjukkan pesawat itu membelok ke kiri, lama sebelum pengumuman tersebut.

"Saya pada mulanya keliru, tetapi ia semakin jelas apabila mereka membuat pengumuman," kata penumpang tersebut, Victor Tan.

Laman web MAS menunjukkan bahawa penerbangan MH70 "dijadualkan semula" dan dijangka tiba di Tokyo pada jam 9.25 malam.

Laman menjejak pesawat Flightradar24 menunjukkan MH70 hanya membuat pusingan di kawasan perlepasan sebelum berpatah balik. SUMBER

GILA SELFIE, GADIS UPLOAD 12,000 GAMBAR SEKSI DI INSTAGRAM

Posted: 23 Aug 2014 04:20 AM PDT


Seorang wanita misteri warga Thai yang memuat naik lebih 12,000 gambar selfie ke pelbagai saluran media sosial mungkin boleh ditimbangkan untuk gelaran itu.

Mortao Maotor, nama yang digunakan dalam laman Instagram, memuat naik lebih 200 potret selfie seminggu.

Menurut profilnya, dia berusia 40-an tahun dan pemilik Room of Art, galeri barangan antik di Bangkok serta mempunyai hampir 20,000 pengikut.

Tidak semua gambar yang dimuat naik itu wajahnya kerana dia juga merakam gambar kaki, minuman dan juga makanan.

Dia juga gemar merakam gambar dengan cermin di kamar mandi.

Bagaimanapun tidak ada yang porno dan dia hanya menjawab ulasan yang bersih.

Nota kaki: Thailand? Entah-entah maknyah... 

ISU SELFIE MH17, AZWAN ALI GELAR SHARNAAZ ARTIS SANGKAK MURAHAN, LEVEL LUBANG JAMBAN !

Posted: 23 Aug 2014 04:15 AM PDT

 

Semalam merupakan hari bersejarah buat rakyat Malaysia apabila satu negara berkabung menyambut kepulangan jenazah yang terkorban dalam nahas pesawat MH17. Para artis ramai yang tidak melepaskan peluang untuk hadir memberi penghormatan terakhir dan antara yang tidak melepaskan peluang tersebut adalah Azwan Ali.

Melalui satu post di Instagramnya, Azwan Ali mendapat kritikan ramai selepas mengambil gambar selfie di saat orang sekelilingnya sedang bersedih ketika itu. Selepas itu timbul pula pos yang mengangkat dirinya sedang dikeremuni wartawan TV dan akhbar seolah-olah kehadirannya di situ untuk mendapat publisiti semata. ohmedia !


Dalam keasyikan ramai memberi nasihat kepada Azwan Ali ni, ramailah akaun yang di'block olehnya kerana tidak tahan maki. Dalam masa yang sama juga, Sharnaaz Ahmad memuatnaik post Azwan Ali tersebut dan menyela perbuatan selebriti tersebut sebagai sesuatu yang amat memalukan.

Seperti yang dijangkakan, pagi ini Azwan Ali tampil memberi maklumbalas dengan teguran keras si Sharnaaz ni.


Azwan juga dilihat turut memerli kisah lama percintaan antara Sharnaaz dan Shila Amzah.

"ADAKAH MANGSA MH17 LEBIH PERWIRA DARI SUAMI KAMI ?" - LUAHAN HATI BALU PERWIRA LAHAD DATU

Posted: 23 Aug 2014 02:44 AM PDT


Luahan hati Balu Perwira Lahad Datu


Kenapa begitu hebatnya kerajaan menyanjung ketibaan mangsa pesawat MH17? Kenapa tidak kepada suami kami yang terkorban semasa pertempuran di Lahad Datu dulu? Adakah mangsa pesawat MH17 lebih 'PERWIRA' dari suami kami? Oh negara, adilkan ini? Malaysia tanah airku..

Nukilan hati seorang Perajurit


Istiadat Penghormatan Negara terhadap Mangsa Tragedi MH17

Kehadiran DYM Agong, Perdana Menteri dan Menteri Kabinet. Siap berkabung seluruh rakyat Malaysia. Siapa dan apakah semua penumpang rakyat MAlaysia yang terlibat dalam nahas tersebut seorang wira dan pahlawan negara yang terkorban sama seperti pasukan keselamatan yang gugur dalam misi luar negara yang terkorban di Bosnia Herzegovina?

Adakah istiadat penghormatan negara diadakan sama seperti wira-wira pahlawan yang gugur dalam tragedi pencerobohan di Lahad Datu demi mempertahankan kedaulatan negara? Sama-sama kita fikir-fikirkan dan renungkan.


Begitulah luahan dan nukilan hati yang tersebar di smartphone orang ramai melalui aplikasi WhatsApp, WeChat, Telegram dan sebagainya. Nyata ada pihak yang tidak berpuas hati dengan tindakan kerajaan mengadakan istiadat perkabungan besar-besaran untuk mangsa nahas MH17.

Menurut seorang forumer, suasana kesedihan yang melampau ini dicipta oleh pihak Media yang langsung tidak menjaga hati dan perasaan keluarga MH370 dan Lahad Datu. Waris keluarga mangsa MH17 memang bersedih, orang ramai juga turut bersimpati, tetapi keluarga yang lain kehilangan orang tersayang juga perlu dijaga perasaan mereka. - My Media Hub

0 Comment "BARABEREH"

Post a Comment